en dat moet mijn kind later lesgeven.

Mex In de categorie "en dat moet mijn kind later lesgeven" deel ik graag een door mij opgevangen conversatie tussen enkele studenten…

student 1: "we kunnen misschien bij Verona gaan eten".
student 2: "nee, ik heb geen zin in pizza"
student 3: "Bij Gringo’s anders?"
student 2: knikt instemmend en denkt waarschijnlijk al aan de frozen margharita’s die ze daar serveren in combinatie met een tortilla uit de oven, overgoten met kaas en guacomole.

student 1 kijkt nu hevig geschrokken…
"maar zijn jullie zot geworden. Daar ga ik niet zitten hoor. Straks kom ik nog thuis met de mexicaanse griep".

Ja mensen, het is eindelijk ontdekt. Deze gevaarlijke griep wordt doorgegeven via taco’s en tortilla’s…

10 thoughts on “en dat moet mijn kind later lesgeven.

  1. Haha. Zo las ik pas een opstel van een studente. Het ging over een bezoek bij een pasgeboren baby in het ziekenhuis.
    Even vertalen ….eeh….
    “Na het bezoek liep ik de trappen af, helemaal onder de indruk van al die mooie kersverse baby`s. Wat heb ik nu een bewondering voor al die vrouwen. En ik zie nu ook mijn eigen moeder in een ander licht. Eén van de baarmoeders stond voor het raam. Ik zwaaide”

  2. Óf de studente had een eigen soort van droge humor?
    Mag maar hopen dat dit een eerstejaars is en Astrid, ik wens jou en je collega’s héél veel succes. En sterkte.

    (ik deed de verkorte pabo, waren medestudenten tussen de 23 en 55 jaar ongeveer. Das heel andere koek en ook veel leuker om die groep te begeleiden volgens mij. Na vier jaar nog steeds veel contact met ons ‘intervisiegroepje’ en gaan vanavond weer samen eten. Gros werkt niet eens -meer- in het basisonderwijs…)

  3. Och ,je moest een weten hoe ik mijn collega’s soms hoor blaten….en rekenles geven in ‘De Bovenbouw’ durven ze niet….*zucht*

    Misschien ligt hun roeping eerder in het, eh, baarmoederschap?

Geef een reactie

