mountain mama

We zijn weer in de bergen. Daar waar Père Noël al snel de Sint heeft vervangen. En waar op de daken een halve meter sneeuw ligt.

Daar waar het bij aankomst al min 16 graden was. En inmiddels nog iets kouder.

Daar waar het lelijke hout van ons balkon vervangen is door oostenrijks aandoend houtsnijwerk. Met tulpjes. Waar ik heel blij van werd.

Daar waar ik gewoon mijn skibroek nog pas.

Daar waar baby mij regelmatig even schopt om te laten weten hoe leuk ie het hier vindt. Ik denk dat baby er in juni zo komt uitgeskied. Ja. Dat weet ik bijna zeker. Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik die ski’s mn baarmoeder in kan importeren.

Daar waar ik me nu afvraag waarom ik in vredesnaam elke zin start met daar waar. Daar waar ik nu mee stop dus. 

Olief vindt alles mooi. "is sneeeeeeeeuw". "is koud hè mamma". "kijk skiën".

Het is vakantie.
En ik vergeet even de 145 taken die ik nog moet nakijken. En de 3 examens die ik nog moet opstellen. En het online overleg met de collega’s.
Want nu is hier thuis.
En hier moet nu even niks.
Alleen sleeën. Dat moet wel.

Alors. Je vais prendre la luge. Et c’est partie avec ma petite fille.

En aangezien het kabeltje van mijn camera nog ergens ver weg in een kast ligt hier. Geen sneeuwlandfoto’s. Maar wel de grote zus. Want die had ik al van de camera gehaald.

Grote_zus  En nog bedankt voor alle lieve reacties hier!

Vertellen dat je zwanger bent is volgens mij zo ongeveer het leukste wat er is. Het voelt als constant jarig zijn.

En jeuj, ook hier in de bergen waren er nog mensen niet op de hoogte. Dus ik profiteer nog even van het rondvertellen. En vooral van het ontvangen van alle felicitaties. Waar ik zo heerlijk in kan zwelgen. Jeuj Jeuj Jeuj.

13 thoughts on “mountain mama

  1. Daar wens ik je een fijne vakantie!
    Daar waar het zo mooi is een eigen huisje zo te lezen?
    Daar ben jij me een bofkont zeg!

    En over die ski’s ga ik nog even nadenken 😉

  2. Jaloers !
    Hier ook sneeuw (en een kickende baby) maar geen ski´s. En ook geen geslee voor mij vandaag.
    Gewoon glibber glibber richting werk de hele dag binnen achter de PC.
    Ik wil ook in de bergen zijn.
    Zoals gezegd: jaloers dus.

  3. ohhh jij voelt gewoon al schopjes? Geweldig!

    Als je het gevonden hebt van die ski’s en die baarmoeder en vooral dat zó naar buiten skiën, dan hoor ik het wel hè?!

    Have fun on the skis! (durf jij dat nu nog??)

  4. @tascha: kabeltje gevonden maar uploaden lukt nu niet helaas. Internet is een beetje traag.
    @Door: doen we!
    @mimi: yep. Our second life is a heidi-life!
    @Inge: dank je. Joehoe!!
    @Kwan: Merci!
    @Joolz: Doen doen! Zet mister T gewoon op ski’s en zoef door de tuin. Magnifiek!
    @Cisca: DOE IK!!
    @Linda: tsja. Tsja. Wat zal ik eens zeggen. nou. Voorzichtig met dat geglibber. En dat klinkt vies. Nouja. Succes dus.
    @Nicoleke: jaaaaa, doen we!
    @Edje: ja. Maarja, is ook de 2e hè. En tis een skiër, ook dat nog.

  5. Hé Astrid, Jiri en Olivia,
    Wat leuk voor jullie dat er gezinsuitbreiding komt. Geniet van je zwangerschap. Je zal straks een goede hulp hebben van kleine Olivia. Volgens mij gaat ze lekker helpen moederen, lijkt echt zo’n meisje hiervoor.
    Groetjes Paula

Geef een reactie

