mamma, aan de kant

Loslaten. Vanaf de dag dat ze geboren is krijg ik les in loslaten. Op het hoogste niveau. En eerlijk gezegd, het is niet mijn sterkste punt. Dat loslaten. En tot ze 30 is blijft ze dan ook thuiswonen en reageren wij niet als er door potentiële vriendjes met vlassige snorretjes en god-beware-me… -een opgevoerd brommertje- komen aanbellen.

Loslaten. Meestal figuurlijk. Maar vaak ook letterlijk.

Ze skiet alleen. En ik ben niet nodig. Nee zeg. "mamma… aan de kant".

15 thoughts on “mamma, aan de kant

  1. Super zeg, en zo jong nog! ik kijk er eigenlijk al naar uit om onze helden op latten te zien. Alleen ben ik zelf niet zo’n held in de sneeuw

    Een dikke proficiat met je zwangerschap trouwens!

  2. @Linda: nog steeds de behangtereur daar dus…
    @Door: ze is heel lief. Ze lacht naar iedereen. Zelfs hele maffe mensen op ski’s. Heus. En anders geeft ze je wel een lesje.
    @Inge: ja hè. Vandaag was nog spectaculairder. Ze gleed zo een bocht. Hopla. Ik stond euforisch te juichen. Olief vond het de normaalste zaak van de wereld.
    @mammalien: wat dacht je dan. No way dat die erin komen hier. Of daar. Of waar dan ook. Ze moeten eerst door de parental-selection. En dat komen ze niet. Dus.
    @Joeltje: 1 woord: bruidsschat…
    @Manou: tis leuk om ze te zien. Echt. En neem gewoon een goeie skileraar zou ik zeggen. Bv Oliefs vader. Ja. Ohnee. Das reclame. Tsjen. Nou doe dat toch maar! En bedankt voor de felicitaties.
    @Ellen: goed inzicht! :)Maar denk dat jullie kinderen ongeveer vergelijkbaar waren?
    @Riet: Geen dank, hoop dat je er iets aan hebt. En lekker genieten straks van jullie wintersport met liv!
    @Von: image is everything. Vind ik. En Olief agrees. Nouja. Ze heeft geen keus. Maar she agrees.
    @Kwan: Ja. Vol zelfvertrouwen. Heeft ze van mij. Alleen jammer dat ze het ook toepast op mij… 🙂

  3. Ik moest echt heel hard lachen om dat ‘aan de kant’.
    lekker toch, zo’n kleine zelfstandige! Beter als een kind dat altijd maar aan je (spreekwoordelijke) rokken hangt.

  4. hoi,
    ik kwam op je blog terecht omdat ik mijn dochtertje van 2 deze wintersport ook kennis wil laten maken met skien. Echt een fantastisch filmpje, mijn dochter vindt het ook prachtig en riep meteen dat ze dat ook wil.
    Ik heb een paar vraagjes. Hoe lang zijn die skietjes van olief? En welke schoenmaat heeft ze? Ik had hier en daar al wat geinformeerd maar overal wordt me afgeraden het met haar te proberen, 3 jaar is de minimum leeftijd zegt men.. Maar wij zijn eigenwijs (en in een ver verleden ook skileraren geweest..)
    Hoop dat je me kunt helpen.
    Groetjes!

Geef een reactie

