polkadot meisje, of how much can a little girl have?

Olifant Lieve Olief deed het zo goed met haar gipsen beentje dat ze gewoon naar het kinderdagverblijf kon. Waar ze dartel door alles heen schuifelde en tijgerde. Helemaal blij. Want ze kon weer spelen met haar vriendinnetje Helena. En haar vriendje Oscar. En ze mocht in het nieuwe speelhuisje, samen met juf S.

Maar nee. Ze had blijkbaar nog niet genoeg ziek-ende-zeer gehad voor dit jaar. Want vandaag, rond half 12, belde het kdv. Dat Olivia niet alleen koorts had. Maar ook rode vlekjes. En nu heeft onze lieve Olief dus niet alleen een gebroken been, maar daarbij ook waterpokken. En hoewel polkadotten prachtig zijn, heb ik ze liever op de accessoires dan op mijn meisje…

How much can a little girl have?

Gelukkig kon ik mijn werkoverleg en de aansluitende vergadering afzeggen.
En gelukkig zijn waterpokken zo ongeveer het enige waar ik wél antistoffen voor heb. Dus ik mag haar gewoon knuffelen.
En dus haalde ik om 12u een verdrietig en oh-zo-klein-en-warm meisje weer op om samen naar huis te gaan.

Morgen mogen we met onze prutsemie naar de kinderorthopeed. Voor een nieuwe röntgenfoto en hopelijk een veel lichter en hanteerbaarder gips.

Toch eens vragen of ze geen polkadot-gips hebben…

17 thoughts on “polkadot meisje, of how much can a little girl have?

  1. oei, de stippeltjesepidemie heeft ook bij jullie toegeslagen.
    Da’s flink eh, pokke. Arm vrouwke. Houd je de breinaalden bij haar uit de buurt 😉
    Sterkte en ik duim voor je dat het de ‘milde’ variant is!

  2. Arm schaap! Beterschap!

    Kaartje zal wel pas op de mat vallen als de waterpokken lang en breed vertrokken zijn, vrees ik.

    Wat vaak helpt bij wp is in bad gaan zitten met een flinke hand havermout in een gesloten washandje (anders wordt het écht een megasmeerboel). Dat droogt de wp uit. Maar dan moet je natuurlijk wel een goed afsluitbaar iets hebben voor dat been. Wat een pech..

  3. Ach en wee. Het is me toch wat. Maar die polkadot gipsbeen is me daar wel een goed idee zeg. En als ze het niet hebben dan kun je samen met Olief altijd nog samen gaan kleuren. Om de tijd een beetje door te komen.
    Hang on en beterschap voor t meisje!

  4. Ach. Gossie. Maar dan echt hè: Gossie.
    Maar waterpokken duurt meestal niet zo lang. En dan is het straks over en tadaa: alleen nog maar een beentje in het gips; dat lijkt dan meteen een stuk minder erg.
    Ofzo.

  5. Een beetje crea moeder tekent die stippen er gewoon op, toch:-)? Sprak de niet crea moeder…

    Maar wat zielig voor kleine Olief! Heel veel beterschap voor je prutsemie (leuk woord trouwens)!

  6. Aaah wat zielig! waterpokken alleen zijn al zielig…laat staan met gipsen beentje!

    Sterkte met het tegenhouden van het krabben!

  7. Ach, wat zielig. Hopelijk komen er niet teveel van die kriebeldingen onder d’r gips. Dat lijkt me echt vreselijk vervelend.
    Beterschap voor je meiske.

    Zeg, ben jij de Astrid die als derde reageerde bij Ciska’s cadeautjes uitdeelfeest?

Geef een reactie

