Prêt pour les jeux olympiques 2026

Je zou het bijna vergeten door mijn ongelukkige val dit weekend. Maar precies 1 week geleden mocht het gips van Olief haar been. Na een kleine 4 weken werd ze bevrijd van haar paarse gipsen beentje.
En na een dag waarin ze er echt niet op kon staan zette ze vrijdag voorzichtig haar eerste gipsloze stapjes.
Om op zaterdag blij te vragen of ze mocht skiën.
"olivia ook skiën?"

Tsja.
Van de orthopeed mocht ze het belasten. En we moeten goed kijken wat ze zelf aangeeft. Ze wandelt inmiddels als een soort snelwandelaar door het huis. Maar skiën is nog een heel ander verhaal natuurlijk.

Dilemma.

Uiteindelijk hebben we haar toch meegenomen. Het was gewoon een te mooie dag. En ik had een uitzonderlijk goede bekkendag. En er was geen kat op de piste omdat het een wisseldag was.

Telesiege Euforie in de telesiege.

Man, wat was ons meisje gelukkig.

En als je vader skileraar is kun je ook gewoon zo naar beneden gaan….

Oppe_souders 

"oppe souders van de dierenpiste".

Geen belasting voor haar beentje. En een meisje dat straalde van oor tot oor.

Vervolgens volgde de op zn zachtst gezegd "interessante nacht" met de val en alles erop en eraan.
Waarna ik, beurse plekken- en met name neustechnisch gezien, niet zoveel kon doen. En Olief noodgedwongen mee binnen bleef.

Maarja. ’t zit in haar bloed hè. Het kind is gewoon een geboren berggeit. Dus de onvermijdelijke vraag kwam terug. "Olivia skiën mama?"

Nu haal ik het sinds dit weekend NIET meer in mijn hoofd om nog maar iets te doen waarbij ik me moet voortbewegen. Of iets moet tillen. Of een zonnebril op mijn neus moet zetten. Het indrukken van de knopjes van de afstandbediening is al een uitdaging op zich.

En toen was papa ineens een half uur eerder klaar dan anders. Wat hij ons meedeelde door de walkie-talkie. Waarna Olief terugriep "OLIVIA SKIEN PAPAAAAAAAAAAA"

Het was gewoon echt het moment.
En daar gingen ze. Mijn twee grote helden. Samen skiën.
Het is volgens mij de start van een nieuwe periode. Een goeie periode.
Kijk ze stralen.

Ze is er klaar voor. De afdaling. Het koningsnummer. Op "Les jeux Olympiques d’hiver 2026."
Skis_aandoen Hipperdemasque Trots_als_een_pauw

19 thoughts on “Prêt pour les jeux olympiques 2026

  1. Zo mooi en zo lief, Olivia met haar papa! Schitterend hé, hoeveel liefde zo’n kleintje kan geven!
    Hoe gaat het met jou ondertussen? Doe het maar rustig aan. En begreep ik het goed, wordt het een 2de dochtertje!? Zo leuk!
    Groetjes ook aan Olivia en de papa

  2. Wat een lieve plaatjes. En wat geweldig dat ze zo enthousiast is. Net ook je vorige blogje gelezen. Pfffff, wat eng! Gelukkig dat het allemaal met een sisser afgelopen is, die neus en blauwe plekken genezen vanzelf. Geniet maar lekker van je enthousiaste meisje en het getrappel in je buik.

  3. O, ik lees hier al een tijdje af en toe mee, maar reageren doe ik nog niet vaak genoeg. Heb me voorgenomen om daar eens wat verandering in te brengen ;-).

  4. Wat een mooie plaatjes!
    Krijg er helemaal de kriebels van, ik wil ook naar de sneeuw in de bergen met mijn kids!!!
    Fijn dat ze zo jong geen angsten hebben.

  5. @anoniem: spannend, een anonieme lezer met voorspellende gaven. Want het geslacht is nog een groot mysterie. Misschien ergens verkeerd gelezen?
    @Renske: dank je! En leuk dat je nu toch hebt gereageerd!
    @mama: dank je. Bel je nog.
    @Joeltje: en dan heb je de foto’s van Olief als maya de bij nog niet gezien. Wat een match met the lion king aka mister T.
    @Nicoleke: ja, fantastisch hè. Lopen, daar heeft ze dus totaal geen zin in. Skiën wil ze. Lyndsey Vonn, eat your heart out…
    @Inge: ja hè. HEEL LANG.
    @Maaike: tsja. Ons 2e huisje in de bergen. Ze skiede al mee in mijn buik. En was 5 weken toen we hier weer aankwamen. Ze is voorbestemd.
    @Anita: Wie. Ah. Jiri natuurlijk. Ja. Dat klopt. Een zeer lekker ding. 🙂
    @Mimi: en ik hoop echt dat ik vanaf nu in de goeie modus kan blijven schrijven. Want anders kan ik mijn log beter veranderen in een medische vraagbaak…
    @Eric: niet te lang wachten, gewoon doen. Nog even en ze gaan er allebei de perfecte leeftijd voor hebben. Kun je trots als een pauw achter je dochters aanracen.
    @Caroline: rustige fase. Oh. Dat klinkt zo goed!
    @Miek: bijna hè… 🙂

  6. Heerlijk, ik smelt helemaal van je foto’s! Blij dat O. weer lekker kan skiën!

    Wel heel knap trouwens hoor. Zo’n kleintje op van die korte skietjes. Hoe gaan jullie dat volgend jaar doen, met de tweede? Die kun je moeilijk in de wandelwagen naar beneden laten skiën, toch?

  7. Och, zie dat nou stralen op haar skietjes… Ze zou inderdaad leuk matchen met Jonas, ik zal straks zijn vader en moeder (die overigens ook skiet) dit heugelijke feit even doorgeven. 🙂

  8. Sorry, mijn naam vergeten in te vullen vorige keer…
    Ik had het toch goed gelezen: “Ten eerste hebben ze toch het recht om te weten dat ik enkel dochters baar.” Misschien heb ik dat te letterlijk genomen?!
    Geniet nog eventjes van de sneeuw en tot later!

    Groetjes aan iedereen
    van Annelies, Simon, Torah en Arthur 😉

Geef een reactie

