kijk es aan, ik heb lange gele haren!

Ze tekent.
Het liefst de hele dag door.

Vellen vol.

En zoals het hoort, benoemde ze eerst keurig achteraf haar werk. Daarmee vervulde ze uiteraard met name mijn verwachting "vertel eens wat je getekend hebt…".
Je zag haar denken.

"tsjen. Blijkbaar is het de bedoeling dat een tekening iets voorstelt. Wat zal ik nu weer eens verzinnen om mijn moeder te plezieren…"

En dan, ineens. Ontdekt ze het. VERHIP. Ik heb echt iets getekend dat ergens op lijkt. Naja zeg. klik

Waarna ze dus zo de overstap maakte van de krabbels naar het benoemde werk. En toen, hopla, inene door naar het bewuste tekenen.

Waardoor ik u nu kan laten zien hoe wij eruit zien!

Tekening_pappa_2

Allereerst Jiri. Haar grote liefde. Ook wel bekend als pappa.

"pappa. Pappa doet pique pique pique (zijn doorkomende stoppels prikken 🙂

enne handjes. En schoenen. En skies. pappa gaat skiën".

Tekening_mamma

En kijk eens aan. Dit ben ik. Haar prachtige moeder.

"mamma heeft gele haren. En een staartje. En mamma heeft sokken aan".

Zo. Gele haren dus. Kuch. Gelukkig heb ik sokken aan, ik heb nl nogal snel koude voeten. Dat heeft ze nu al door.

Tekening_olivia

En daar is ie dan. Haar eerste zelfportret!

"olivia heeft ook pique pique! (wat zou freud hiervan zeggen vraag ik me dan af… )

En 2 benen.

En voetjes.

En handjes."

En dan, als topper. Tekent ze ook nog even iedereen uit Sesamstraat. Met dank aan Soes. Die haar een sesamstraatmagazine stuurde. Waar ze, zonder overdrijven, ELKE DAG wel even inkijkt. Dus lieve Soes, nogmaals bedankt! Eigenlijk is de tekening hieronder dus wel een beetje voor jou…

Tekening_bert_en_ernie

Bert en Ernie!

17 thoughts on “kijk es aan, ik heb lange gele haren!

  1. Kostelijk! Olivia vindt de stoppels en sokken nog interessanter dan de baby. Ben heel benieuwd hoe dat over een paar maanden is 🙂

  2. En ze heeft zowaar al door dat je bij mannen een zandloperfiguur moet tegenen en bij vrouwen eerder een appel of peer.

    Fieoew. Dat wordt later Trinny. Of Suzanna.

  3. Heeft ze nou bij zichzelf skistokken getekend? Dat zou grappig zijn… De eerste herkenbare koppoter van Dochter tekende ze namelijk met krukken, want opa liep op dat moment met krukken.

  4. Ach, wat chouette. Ik had niet meer gevolgd of ze het tijdschriftje gekregen had. Was ook totaal vergeten om er een kaartje bij in te doen… hahaha.

    Hoe is het nu met jou?

  5. Och, wat een mooie tekeningen! Prachtig om die ontwikkeling zich zo onder je ogen te zien voltrekken, hè? Nisse presteerde ’t om 1 een middag van krassen naar koppoters naar echte mensjes te gaan, niet te geloven.

  6. @geartsje: ik hartje koppoters!
    @Caroline: Tsja. Eh. Naja. Dat had gekund. Ik heb inderdaad een in verhouding vrij groot en paars hoofd…
    @Susy: Je weet maar nooit wanneer dat van pas kan komen hè. Als ik weer eens opgesloten wordt in een hoge toren ofzo.
    @Vita: toevallig tekende ze gisteren ineens de baby. Een heel groot paars rondje met 2 ogen. “zo. isse baby”. Persoonlijk hoop ik toch dat de baby er iets anders uit zal zien, maar wie weet…
    @Door: très hip it is!
    @Riet: haha, ja.
    @Octavie: Had gekund maar het zijn haar armen. Die zweven in de meeste tekeningen zo ergens in de buurt van de romp. Met handjes eraan. Wel geweldig dat jouw dochter die krukken juist bij zichzelf tekende. Moet haar dan toch enorm geïntrigeerd hebben!
    @Soes: ik had je nog gemaild, adres veranderd soms? Tijdschrift is echt letterlijk stukgelezen, wat een succes. Met mij gaat het wel, nu 2 weken thuis om rustig aan te doen. Had al wat weeën maar dat lijkt nu in orde te zijn.
    @Sanneke: jouw kinderen tekenen gewoon schrikbarend mooi. Maarja, die hebben het ook echt in hun genen hè. Hoop dat Olief net zo graag blijft tekenen, vind het zo leuk om te zien.
    @Inge: het blijft pure kunst. De mooiste selecteer ik en die blijven in een speciale map. En er ligt al 1 schilderij klaar om ingelijst te worden!
    @Soof: merci Soof. biz!

  7. Oeps. Ik zie dat de skistokken opmerking al is gemaakt. Ja sorry, normaal lees ik natuurlijk álle reacties aandachtig door vóórdat ik m’n muil opentrek.

  8. Ze gaat er enthousiast mee door, zo te zien. Mijn zoon tekent prachtige koppoters, als hij wil. Maar geeft toch steeds nog de voorkeur aan krassen. Fijn zo’n weblog, is het mooi gedocumenteerd!

  9. @Astrid, bij mijn weten heb ik geen adres veranderd… begin het me nu wel ernstig af te vragen trouwens.
    Maarruh, ik ben blij dat het zo goed met je gaat en dat alles goed is afgelopen met je val.

Geef een reactie

