wat een harde winter hè…

Indiaan                     

Ze tatert maar door.
De hele dag. En soms is het gewoon te leuk om te verbeteren…
                                                                                                

Wat een harde winter hè mamma. (als het hard waait)

Olivia is groot hè. Niet in de slakap. (om aan te geven dat ze echt niet meer in een slaapzakje hoeft te slapen)

Bij de foto: Olivia is een indinaan. Mette kjem. (indiaan met crème)

Mamma kijk eens. Winnie de Poes. (bij het ontwaren van de bekende gele beer)

prrrrrrtttttttt… Oei. Ik heb een seetje elaten. Pardom.

Dat is mooi hè. Mooie bloemetjes. Is nassi. (geen indisch eten, ze kreeg narcisjes)

Olivia heeft goed geslaapt hoor.

Hoort. HOORT mama.

Helena gaat naar de Gote Sool mamma. Olivia gaat ook naar de Gote Sool? (adoratie voor de grote school waar ze al veel te snel mag beginnen. Snik )

En in de categorie: papegaaitje leef je nog…

Ik: "Olivia, kom je mee?"

Nee mama, even wachten. Olivia moet werken.

                     

            

13 thoughts on “wat een harde winter hè…

  1. Lukt het je nog wel haar heel erg te knuffelen nu, met die dikke buik? Anders kom ik ’t wel even doen hoor! 🙂

  2. Ben blij dat jouw dochter ook gewoon scheetje zegt. Ik kreeg al ’t gevoel dat ik uitschot was toen mijn schoonmoeder hier een keer over struikelde toen Sterre zei dat ze een sjeetje had gelaten.

  3. @Sanneke: tis een hele onderneming maar vooralsnog lukt het nog net… Maar je mag gerust komen voor een extra knuffel uiteraard!
    @Mimi: haha, wat zegt jouw schoonmoeder dan?? Olief laat overigens ook regelmatig een dikke seet hoor.

  4. Haha, ook net zo’n kwebbelkont hier. Die ook scheetjes laat. En er zelfs voor gaat zitten. Op één bil. En dan heel hard perst. En daarna opgelucht roept: ‘Mama! Dat wasse scheetje. Paadon!’. En dat ‘pardon’ komt er dan behoorlijk Amsterdams-accenterig uit. Hmm.

  5. heerlijk. en echt jammer als ze straks alles goed zegt. ik was zo trots op Kleuter, maar tegelijkertijd.. het gaat al zo snel! na de zomervakantie gaat Kleuter gewoon al naar groep 3! #hellup?

  6. Die foto is wel heel cool!

    “Die kinderen zeggen allemaal t-shirt tegen de juf, mama!” zei ik vroeger eens.

    We hadden een klas met Engelse kids op de basisschool.

    “Nee schatje, ze zeggen teacher”, zei mijn mama al proestend.

  7. wat schattig allemaal!! Vanavond in de categorie ‘te schattig ook weer eentje van Thijmen: een sticker was losgelaten van een papiertje, vraagt hij: ‘hebben jullie ook klitteband’ (lees: plakband..)
    tot snel xx B

  8. Mijn schoonzusje kreeg na 25 jaar een dik boek van haar moeder. Die had van haar 5 kinderen tot een jaar of tien de prietpraat bijgehouden en uiteindelijk helemaal uitgetypt en tot boek bewerkt. Waar je ’t ook openslaat, hilarisch. Sinds ik dat zag hou ik ’t ook bij, maar wel meteen digitaal.

  9. @Susy: hoe krijg je het toch voor elkaar om altijd dit soort briljante maar gore opmerkingen te plaatsen waar ik dan keihard om moet lachen?!

    @Astrid: direct een baantje voor zoeken voor zo’n kind dat graag werkt. Draadjes knipper bij H&M of zo, in ruil voor graties kleding. Ik zeg: deal.

Geef een reactie

