dan doe ik dit… en alles staat stil…

               
            

Ik vraag ik me dus ineens af of ik misschien Tika kan inhuren. Je weet wel. Van titatovenaar. Zo van. "dan doe ik dit… en alles staat stil".

                        

Img_5940_2 Had ik al gezegd dat Olief bijna een kleuter is? Nee hè.
   
Nou. Hou je vast.
tromgeroffel.

België.
twee-en-een-half jaar.
kleuter.

Echt.

Olief is dus nog heel even peuter. En dan transformeert ze. Zoep. In een heuse kleuter.

En daar lag ik een jaar geleden (toen dus) 48u voor in de gang en het overblijflokaal van een leuke school. En nu vraag ik me af. Waarom. WAAROM. Ja. Ik weet heus wel waarom. Het is een van de leukste scholen van Antwerpen natuurlijk. En bovendien hier in de straat.

Maar toen leek 17 mei 2010 nog heel ver weg.
En nu is dat al over 2 maanden min 1 dag.

Olivia wordt kleuter.

En ik ben daar nog lang niet aan toe.

                                 

                  

22 thoughts on “dan doe ik dit… en alles staat stil…

  1. ik vind dat ze voor de helft kleuter wordt. en de andere helft, haar néderlandse helft, blijft lekker nog een jaar peuter. is dat wat? ; )

  2. Noem het gewoon peuterschool, misschien dat het dan minder heftig is. Maar het went. Echt…Als zou ik soms,gewoon soms als in heel vaak, de tijd even stil willen zetten. Hun groei willen stopzetten, want ze-gaan-zo-snel….

  3. Het is ook wel heul jong hoor, dat ze bij jullie naar school moeten. Ik kan nu een flauwe Belgengrap maken,maar dat doe ik maar niet:-)
    Sterkte As, en gelukkig krijg je weer een kleintje om thuis te knuffelen als Olief naar school is.

  4. Oh, en ben je dan alvast aan het oefenen voor de schoolfoto’s? Of ligt het aan mij omdat ik vroeger ook nooit in de lens keek als ze me voor zo’n achtergrondje plaatsten met zo’n spot in mijn gezicht?

  5. ik ben er zó klaar mee, euh voor. Sja, Olief mag wel heel vroeg.
    Maar hier is meneer er met zn 3 jaar, 21 mnd net zo hard aan toe als zn mama.
    Dat Efteling-animantieteam kan ik hier ook wel gebruiken.
    Kan zus zichzelf net uitstekend vermaken
    is dat me de oudste plots over.
    Schooltijd dus.
    Maar je hebt nog even.
    Heel even 😉

  6. Jeetje zeg, dat is jong. Hier in Engeland gaan ze pas met 4… Ik weet even niet eens hoe het in Nederland is. Maar de mijne is even oud, en ik zou d’r ook nog niet klaar voor zijn…

  7. Ik heb toch altijd gedacht dat je peuter bent tot 4 en daarna kleuter. De kleuterschool begint hier ook bij 4…
    Belgen zeker 😉

  8. Ik vond het al vroeg toen Beuker vier werd en naar school ging. Ik had het geloof ik niet getrokken als hij met twee-en-een-half al had gemoeten.

    Twee-en-een-half? Wacht eens. Pjút is even oud als Olivia, zo ongeveer.
    Pjut naar school? Pjut een kleuter.

    O, ik benijd je echt niet hoor.

  9. Ik kan wel heel erg medelijden met je gaan zitten hebben, maar daar heb jij geen ene reet aan. Integendeel.
    Maar waarom gaan ze in Belgie zo vroeg eigenlijk? Ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte. Als die er is 😉

  10. ik vind het ook wel vroeg hoor, al doen ze hier natuurlijk niet anders. Ben er al aan gewend. Hoop dat dat over 2.5 jaar nog zo is als ik mijn eigen kind naar de kleuterschool moet gaan brengen 😉

  11. En toch…. ik denk dat ze het heel leuk gaat vinden. Echt. En ik zag bij Jip en Nisse dat het wel lang wachten voor ze was tot hun vierde verjaardag en net zo bij de buurmeiden. Oooh, wat wilden ze graag naar die school. Al maanden voor ze mochten gingen er smekende blikken naar het schoolgebouw (en gingen ze thuis steeds meer etteren). Heel wat keren mezelf of de buurvrouw horen verzuchten: ‘Oooh, ’t kind moet gewoon naar school, maar ja, dat duurt nog driekwart jaar… Dus. Er zit ook een goeie kant aan dat Olief straks al mag. 😉

  12. GEEN schooluniformpje! NO WAY!!!
    In België op de ‘katholieke’ scholen komt het uniform er trouwens pas vanaf zes jaar aan te pas (lagere school).
    Onze prinses zal zowiezo niet naar een katholieke ‘uniformschool’ gaan, maar naar het ‘gemeenschapsonderwijs’ (stads – of gemeetelijk en neutraal).

  13. Ik vond het inderdaad ook vroeg. Maar Torah amuseert zich te pletter, ze gaat super graag. Ze gaat wel nog steeds maar halve dagen, dan kan ik toch ook nog een beetje genieten van haar “peuter” zijn. Bij ons zit Torah dit jaar nog in de peuterklas, maar met 8 kindjes.
    Tot in Val Tho, wij zitten er de 2de week. Dan moet Olivia es tonen wat ze allemaal kan op de latjes! Zitten jullie er 2 weken?
    Groetjes en tot gauw!

  14. Niet aan Lieve vertellen! Even oud als Olivia en roept sinds haar broer naar school gaat elke dag: Ik ben groot, ik ook naar de basisschool!
    Hoe moet ik dat in vredesnaam nog anderhalf jaar gaan vermaken thuis? Ruilen?

  15. Maar als de nieuwe baby er is, ben er vast wel aan toe dat Olief kleuter is. Denk ik. Maar ik heb er geen verstand van. Ze is beeldig in ieder geval. Daar heb ik wel verstand van.

Geef een reactie

