ik snijd mijn augurken altijd eerst in de lengte en dan nog eens in de breedte door

         

Afbeelding1
    
De Facebookgroep.

 

Ik "zit erop". Ja. Heus. Ik zit erop. Zat ik vroeger op zwemles. En op ballet.   

Momenteel zit ik op facebook. Net zoals zo ongeveer de rest van de wereld. En net zoals al mijn 183 aller-aller-ALLERbeste vrinden en vrindinnen.

En nu heb ik dus sinds kort een rare gewoonte. Ja.
Als ik niet kan slapen, omdat lyts popke in de buik weer eens besloten heeft dat 3u ’s nachts een ultiem moment is voor het trainen van de driedubbele salchov met schroef en extra draai om de lengte-as, nou dan begint het dus. Dan ga ik ze bedenken.
Facebookgroepen.

Want als je feesboekt dan kun je ook lid worden van allerhande groepen. Dat hebben mensen graag hè. Groepen. Groepsgevoel. Kuddedieren zijn we. En hoewel we allemaal heel erg doen alsof we onafhankelijk en individueel en Dolle Mina zijn zit de mens van nature nou eenmaal het liefst van al in d’een of andre groep. Koekoek.
Dus worden maarliefst 15.666 mensen lid van "You Know Your Dutch When You Love Chocolate Sprinkle Sandwiches". En zit ik met nog 10000 anderen in de "one piece appreciation Group".

Maar ineens kwam er een klik. Dit is idioot. Dit is bizar. Wie bedenkt eigenlijk die groepen. En nouja. Toen was het welbekende hek dus van de dam in mijn door zwangerschapshormonen beïnvloedde hoofd. Want sindsdien ben ik dus een facebookgroupie. En bedenk ik ze. Zonder ze daadwerkelijk op te richten overigens. Maar voel u vrij om er een over te nemen…

-Ik hang de wcrol altijd met het afscheurstukje aan de buitenkant, dus niet tegen de muur.

-studenten zijn leuk, zolang ze maar niet bij mij in de collegezaal komen zitten.

-Martin. I. Mijn beste vrind.

-Ik heb niks met mannen met een roze blouse en een rode broek, want dat zijn economen.

-Voor iedereen die ook vindt dat konijnen leuk zijn om naar te kijken, maar die toch liever een goudvis als huisdier zouden hebben.

-Slapen om 3u ’s nachts is zo jaren 90.

-Pannenkoeken zijn alleen lekker met spek.

-Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om deel te nemen aan een potje koersbal, wat jij?

-Voor iedereen die hoopt dat pampers zijn babyluiers inmiddels zo heeft aangepast dat kak-tot-in-de-nek-incidenten bij baby’s die in 2010 geboren gaan worden verleden tijd zullen zijn.

-Best lef als je je kinderen in lief! steekt.

-Zilveruitjes zijn niet van zilver dus laten we ze alsjeblieft een andere naam geven.

-En hoe zit dat eigenlijk met lente-uitjes. Groeien die alleen in de lente ofzo?

-Witte sokken in zwarte schoenen, prima joh. Maar mijn vrind ben je niet meer.

-Frans Duijts, eh?

-Woonplaatsen die beginnen met de letter A zijn eigenlijk gewoon de beste woonplaatsen.

-Rons Honeymoonquiz terug op de kijkbuis.

-Als ik mijn schoenen uit doe moet ik altijd rechts beginnen.

-Ik ben als 6 jarige getraumatiseerd door de oililytruien op de hackey. (met dank aan mimi)

-Nordic wokken, de nieuwe manier van eten.

-Als ik mijn dode hamster op de kachel leg komt ie weer tot leven. Oh. Heet dat winterslaap?

-Comic Sans, het zou verboden moeten worden.

-Ik zing altijd over kabouter Spillebeen, nu blijkt die knakker Pinnemuts te heten.

-Voor iedereen die bang is samen met het badwater in het putje te kunnen verdwijnen.

-Voor iedereen die Destiny heet, omdat dat lotsbestemming betekent.

-Een eind breien aan een logje is soms bepaald niet vanzelfsprekend. Wat jij?

23 thoughts on “ik snijd mijn augurken altijd eerst in de lengte en dan nog eens in de breedte door

  1. iemand was je voor. tig iemanden. op hyves. en bedacht al die ‘groepjes’. best vermoeiend, ook al ben ik stiekem ook lid van Het leven is te kort om troep te drinken! en Mijn haar zit altijd op z’n top als ik op het púnt sta naar bed te gaan-Hyve! en Vroeg-opstaan-is-Kut-club!

  2. wat dacht je van de:

    ik-hyve/facebook-als-ik-lesgeef

    ik-zing-hard-mee-in-de-auto

    ehhh zo zijn er vast nog veel meer

  3. Whahaha! Geweldig! Ik zie er zo een paar waar ik lid van zou worden als ik mijn facebook wachtwoord nog zou weten.
    Roze blouse met rode broek kunnen ook marketingmannen zijn trouwens.

    Ik word lid van dat Oilily traum team. Logisch.
    En die van die wc rol. Dat zou wettelijk vastgelegd moeten worden, want veel hygienischer.
    En Ron’s honeymoonquiz moet definitely weer terug op de buis. Wie weet ga ik dan ooit nog eens trouwen.
    Tot slot de anti comic sans club. Vreselijk dat mensen dát nog uitzoeken.

    I rest my case.

  4. Haha, zo herkenbaar die kabouter Spillebeen!!! Daar sta je dan als Nederlander in Belgie! Hier dus nog één! Ook met een dochter van inmiddels 3,5 jaar en de tweede kleine op komst (gepland voor over 12 weken).
    In ieder geval blijft het lachen in Belgie 🙂

  5. Ik zou dus echt meteen lid worden van al deze groepen. Maar misschien komt dat omdat ik ook onder invloed ben van dat hormoon. Ja, dat zal het wel zijn.

  6. Geen Hyves geen Faceboek. Je zou denken dat ik tijd overhoud.

    Mar goed, wat ik zeggen wil. Ik kende de groep nog niet van het onzinnige clubjes verzinnen en ik vond ze dus erg geinig.

  7. Tja. Ik zit wel op Facebook, maar tot nog toe kan ’t me niet bijster boeien. Waarscijnlijk omdat buiten de groep vallen een hobby van me is. 🙂 Twitter en mijn weblog, daar word ik toch het meest gelukkig van.

  8. ‘Feesboek is zo niet Hollands’

    Is da-wat? Want ik doe er dus niet aan mee. Bloggen en twitteren (oh, en een slapende hyves) vind ik meer dan voldoende.

    Oh, en van die kindertjes in Lief!-groep, daar distantieer ik me dus van. Volledig. Want ik vind het wél leuk.

  9. @Inge: Weet ik. Kip-en-ei-verhaal. Denk eigenlijk dat facebook er langer is? Hoe dan ook. Ik kan niet meer stoppen. Tijd voor de “kan niet stoppen met het ontwikkelen van nieuwe groepen”-groep.
    @Inge again: ik vind van wel. Tis gewoon hyves. Alleen zitten al mijn collega’s, teamgenootjes en franse vrienden hier wel bij. Dus voor mij leuker.
    @door: ja joh. Hmm. Dan moet ik je maar defrienden zeker op FB nu? haha.
    @Soes: gheghe.
    @Daan: of de “moeten dringend eens afspreken” groep… Of Of Of.. “fido-dido is zo Jeffrey”. Oh men. Als wij samen gaan denken worden we gek.
    @Anita: met name die van Destiny vind ik erg Anita. 🙂
    @Ilse: gefií.
    @mimi: amen.
    @esther: log jij niet? Ben nu wel nieuwsgierig geworden. Mocht je nog reacties lezen… wat dacht je van hakke hakke tuut tuut. Ipv puf puf.
    @Joel: I know. Van je liefde voor Lief. En toch blijf je mijn vriend. Nah, als dat niet lief! is… 🙂
    @Cisca: nog 3 maandjes Cis, en dan nog iets van een jaar. En dan zijn we weer van alle hormonen verlost!
    @Ri: niet op hyves? Niet op FB? WOW. Respect. 🙂
    @Nicoleke: jij wel meis. En die van Destiny krijg je als bonus. En dan maak ik voor jou ook nog een speciale Iphone-addict groep.
    @Sanneke: speciaal voor jou: de “ik val graag buiten de groep”-groep!
    @KK: die kan, die kan. Maarja. Iedereen met internationale vrinden moet natuurlijk wel FB-en. Ja. Dat moet gewoon. Kuch.

  10. Oh. Want als al die internationale vrienden ook op feesboek zitten en jij niet, dan…?

    Ik snap je logica geheel niet. Maar dat zal wel aan de zwangerschapshormonen liggen. Oh nee, want die heb jij ook. Hmm. Misschien verklaart dat het.

    Anyway. Ik blijf Lief! Leuk! vinden. Zo. Ik heb gezegd.

  11. @kk: anders hoor je er niet bij. Dat is eng. Remy. Joh! Maar serieus, ik vind het leuk om hen te kunnenblijven volgen. En zij mij. Ieder zn ding toch!

  12. Zoals ik laatst al mailde naar een Lief!-fan,
    ik zou het liever Kak! of Kots! noemen.
    Dán zou ik het zelfs zélf dragen.

    Maar goed ja, ieder zijn ding.

    En ik Facebook.
    Want ik ben heel internationaal.
    Ben tenslotte al twee keer in Amerika geweest
    en ik praat ook een beetje Amewikaans…

  13. @Susy: Vergeet Bali niet. Straks kun je al je nieuwe beste Balinese vrienden toevoegen. Whaaaaaa. Oh. En google dus maar niet op Schapelle Corby. Ze moet nog tot 2024 zitten. Scary.

  14. Was hier nog niet eerder, zag je reactie bij Kobus… Wat een leuke blog ook, Astrid!
    En ja, van mijn zwangere perioden herinner ik me ook dat ik de gekste dingen kon bedenken. Maar niets over facebookgroups =)

  15. @ astrid: nee nog niet aan het loggen, wie weet ooit nog eens. zal nog wel eens een berichtje achterlaten op jouw log.

    Haha, hakke hakke tuut tuut ga ik zeker onthouden voor over een kleine 11 weken!
    🙂

Geef een reactie

