Go With The Flow

Vanochtend werd ik wakker. Nou. En toen zag ik dat het 11 april is.
Wat betekent dat ik gewoon 7 maanden zwanger ben. Zeven. Damn it.

We hebben nog geen naam gekozen. Nog geen kaartje geregeld. Ik heb mijn verlof nog niet kunnen doorgeven aan de zorgverzekeraar. Lyts popke heeft zelfs geen kamertje. Kuch.

Je zou dus kunnen zeggen dat ik niet zo goed voorbereid ben. Niets is echter minder waar. Kijk. Ik val gewoon in de categorie moeilijk mens.

Want dat kamertje, dat is in mijn hoofd al volledig ingericht. Prisma_2Tis echt schitterend. Ja. Wonderschoon. In My Head.

En die naam, daarvoor verdiep ik me momenteel in hoogstaande literatuur…

Ik ben inmiddels bij de D.

Ik spiekte ook al even bij de U. Uit pure nieuwsgierigheid. Bestaan er namen met een U? Ja joh. Zoals Uivertje en Ukedien voor een meisje. Of het schitterende Ulderico voor een jongen.

Goed. De U is alvast een NO GO hier, dat moge duidelijk zijn. 

Hoofdstuk Kaartje. Want ik wil natuurlijk weer iets heel ingewikkelds en anders en geen dansende olifantjes en of beertjes. En hoewel Olivia briljant kan tekenen wil ik ook geen kaartje met een tekening van Olief erop.

En ik blijf mezelf pijnigen. Want tegen beter weten in google ik dan toch nog eens op ‘geboortekaartjes’. En voor ik het weg kan klikken komen de olijke konijntjes zo, ongevraagd, mijn scherm in gehuppeld. In pasteltintjes. Met bijpassende gedichtjes. Die rijmen over teentjes en beentjes en haartjes en kaartjes. Het is een invasie. Ik durf zelfs te spreken van een complot. Net zoals het sneaky binnensluipen van halloween in onze contreien. Baby betekent pastel. Lieflijk. Zacht.

En die sites schreeuwen me toe. "KIES ONS GEWOON, JIJ MOEILIJK MENS". "Je gaat een baby baren. Een schattig, lieflijk wezentje. Dat vraagt toch om een pastelgeel huppelend beertje. Klik hier en je hebt een kaartje geregeld. Niks moeilijks aan."

Ik zweer het, die hele baby-pastel-lieflijke mythe. Die moet toch wel door een vrouw bedacht zijn die zelf nooit gebaard heeft. Ik bedoel. Hoe fijn is dat? Heeft iemand pastelgele konijntjes door de verloskamer zien huppelen? I rest my case. 

Maar ik heb nog 2 hele maanden. Twee. Joh. Alle tijd van de wereld.
Oh. Zei ik hier al bij dat 25 april de verbouwing van ons huis begint. Iets met een verdieping erbij en een interne trap en een nieuwe keuken, badkamer, woonkamer, eetkamer, slaapkamers, schuifpuien, vloeren, plafonds, …

Dit alles heeft ertoe geleid dat ik me momenteel in een ontkennende fase bevind.
Want als je net doet of er niks aan de hand is. Nou. Dan is er ook niks aan de hand. Toch. Baby? Kaartje? Kamertje?
Joh.

Dus zitten we in de zon. Lyts popke en ik. Terwijl Olief zich een slag in de rondte sleed. sleet? Met de slee van de berg af laat glijden dus. En af en toe langs komt rennen voor een slokje jus de poire. Of Jus de pomme. Ook goed.

En na 7 maanden waarin onder andere mijn mijn bekken het definitief begaf, ik mijn neus brak en lyts popke niet meer bewoog, ik 2 franse en 1 belgisch ziekenhuis te vaak van binnen zag, het resem medische indicaties per dag leek toe te nemen en ik 4 weken niks mocht doen vanwege "proterme contracties". Is dit gewoon zo akelig relaí. En besluit ik. Het komt wel.

Go With The Flow!

Img_6348b_2 Img_6380b_2 Img_6265b_2 Img_6268b_2 Img_6259b_2

23 thoughts on “Go With The Flow

  1. @Door: ik zag het ook al, geniaal. Maar dat cisca en ik meerdere overeenkomsten vertonen verbaast mij allang niet meer, haha. En de D van Door. Zal er eens over denken hè…
    @Edje: ja hè. Ja. Berusting dus. En verder kan ik anders altijd lyts popke nog in jouw supersonische kamertje leggen toch. Of ik blijf gewoon maanden in het Sint V. Tot alles klaar is zeg maar. 🙂
    @KK: kleertjes heb ik trouwens al wel! Joehoe, toch nog iets in orde. Maareh. Moeten die gewassen? Hmmm. #voegt weer een puntje toe aan het lijstje…

  2. volgens mij waren wij met 7 maand net verhuisd. en moest dus ook alles nog. het kaartje hebben we ná de geboorte zelfs pas geregeld. #komtgoed =)

  3. Wahahaha. Ben ik blij dat ik nog bijna drie maanden heb. Dat is minstens drie weken meer dan jij om al deze zaken nog te regelen.
    En ik krijg nu trouwens ineens een idee voor hoe ons kaartje eruit moet zien… 😉

  4. Aan mij heb je ook niks want ik ben precíes hetzelfde.
    Toen ik 37 weken zwanger was van Sterre, jaja 37 weken, dan ben je dus al zo goed als aan ’t bevallen, toen heb ik vriend vriendelijk doch zeer dringend verzocht om de vloer in de bovenverdieping eindelijk eens te gaan leggen. Want anders zou ik echt volledig gaan flippen. Ik wilde namelijk thuisbevallen en wilde verloskundige en kraamhulp minimaal begroeten op een fatsoenlijke vloer.
    Dat vriendelijke verzoek werd gedaan in aanwezigheid van een der onzer vrinden en die schrok zo van mijn hormonale uitbarsting dat we prompt de volgende ochtend om 7 uur ons tuinhekje hoorden kletteren. Hij stond voor de deur. Om mee te helpen met de vloer.
    Goed. Het kwam goed. Succes. En misschien moet je niet tussen de Belgische pagina’s googlen want er zijn plenty leuke geboortekaartjessites. (niet dat ik ze kon vinden ten tijde van mijn zwangerschappen hoor…)

  5. Ja dat zou kunnen ja. Ware het niet dat ons kamertje ook nog helemààl niet klaar is…..Uhm. Niet klaar zeg ik? Nog niet aan begonnen bedoel ik….

  6. Ach, toen ik met 36 weken beviel (DAT KAN DUS OOK NOG HÈ?) hadden we een naam. Punt. Kleertjes waren niet gewassen, heb in het ziekenhuis de kaartjes eraf getrokken. Het ledikantje stond nog bij mijn ouders op zolder en terwijl O en ik nog een paar daagjes op de couveuseafdeling waren, kochten mijn moeder en zus matrasje en beddengoed. De rest van de familie schroefde in het midden in de verbouwing zijnde poppenhuis onze keuken in elkaar zodat we in elk geval warm water hadden. Met het gestolen wifi signaal van buren van de kraamafdeling klikten we met de morfine nog in mijn lijf een kaartje bij elkaar. Niks gele beertjes en stomme rijmpjes overigens 🙂

    Jaja, go with the flow, maar na de snow aan het werk dame!

  7. zo ging het bij mij ook ongeveer…Matijs werd met 35 weken geboren..kaartje was net uitgezocht, lijstje neergelegd, tas ingepakt en zeiltje lag nog geen 8 uur onder het laken..

    uiteindelijk stond DE tas nog thuis en werd Matijs in ziekenhuiskleertjes aangekleed, maar dat gaf niet, want fototoestel zat ook nog in DE tas..

    dus hint….eerst Jiri goed instrueren….dan komt de rest vanzelf!

  8. @Nienuh: tis eigenlijk zo grappig, bijna iedereen zw van 2e in juni lijkt er niet echt klaar voor te zijn. Ben eens benieuwd wat dat gaat worden straks…
    @Inge: hè lekker, verhuizen erbij. Dan valt het hier nog goed mee! En kaartje na de geboorte is eigenlijk ook wel soort van relaí. Als in: dan heb je nog even rust voor iedereen zich als een havik op de pasgeborene stort..
    @Hanna: ja daar was ik al! Dat is inderdaad een VEEL betere site. Staan wel wat opties bij denk ik…
    @Cisca: weet je wat je ook kunt doen.. een foto van Kobus en jouw buik op het kaartje. gheghe…
    @Mimi: ahja, zo had ik dat ongeveer met Oliefs kamertje. Zo’n hormonale explosie. De week voor ze geboren werd was de kamer dus klaar. En vervolgens vertrokken we na 5 weken al naar Frankrijk.
    @Edje: het tussenwandje staat er toch wel al in? Hoop ik voor jou?
    @Vita: hou op schei uit, hier ook net een verhaal van een bevalling met 35 weken. Ik kreeg gisteren spontaan kramp zeg. Maar vooralsnog ga ik gewoon uit van 40 weken hoor. Net als Olief. Overigens had die ook ongewassen kleertjes. Snap nooit zo goed waarom het gewassen moet zijn.
    @Daan: ohja, je fototoestelverhaal. Herinner het me nog. En zet nu BOVENAAN mijn lijstje: tas met kleertjes en fototoestel voor in het zkh.

  9. Tja. Ik had bij ’t meisje nog niets gewassen. En toen kwam de intake-mevrouw van de kraamhulp. Die mij streng toesprak, dat ik toch wérkelijk alles moest wassen. Zelfs die nieuwe moltons die zo lekker plat waren. En ik vond/vind het onzin. Want ik blijf niet bezig. En dus heb ik nu alleen de hydrofielen en moltons gestreken. En die kleertjes niet.

    Maar met ’t meisje was ik dus al wel veel sneller klaar dan nu. Want er zijn nu nog steeds dingen die niet klaar zijn. Maar goed. Ik heb nog even ;-).

    (Ik kwam laatst trouwens een site tegen waarop je geboortekaartjes kon bestellen met babykleuren én bijpassend behang. Is dat iets? Ben je iig in stijl, haha)

  10. @Novy: Ik ben volledig zen!
    @Edje: haha. Nou, das toch al iets…
    @KK: gelukkig hier geen intakegesprekken en dus ook geen gedoe. Heb er al van veel mensen over gehoord in NL. Das dan toch wel een voordeel van in BE wonen denk ik!
    @Geartsje: oh ben nu wel benieuwd!! Ik keek wel eens naar van die friese schooltv. Kan ik dus niet volgen…

  11. Dat was wel fijn aan zelf maken, ik kon de pasteltintjes prima omzeilen zo. 🙂 Enne Olivia en Flow dan maar? 😉

  12. @Sanneke: ohja, Neel had echt een superkaartje met al die gekleurde vierkantjes en een GOED konijn erop! Flow, briljant gewoon! Dat zal het dan wel worden denk ik ja!

  13. Goed van je, dat je zo relaí bent. De natuur vertelt je dat hje achterover moet leunen, en dan moet je dat maar gewoon doen.
    Er worden baby’s geboren op de wereld onder meer erbarmelijke omstandigheden dan zonder geboortekaartje.
    De naam vind ik wel essentieel. Ik zou gewoon iets kiezen en niet overleggen. Scheelt een hoop tijd.

  14. ’t Leuke is, na al ditsoort verhalen van hierboven, en van wat wij meemaakten, en hoorden, dat het áltijd wel goedkomt met de eigenlijk niet eens belangrijkste dingen als kaartjes en kamertjes enzo.
    Is een kamertje niet klaar dan kan een kinderwagen ook nog een weekje of 3 als wiegje immers. En je ukkepuk kent zijn/haar naam nog niet, of zodra hij/zij er is weet je het ineens al, ach, komt wel goed…

Geef een reactie

