en ondertussen probeer ik ons zwembad te ontglibberen

Jaha. Na 2 weken stilte kunt u eindelijk weer reageren. Iets met die lelijke reclamebalk hierboven en illegale praktijken om die uit het zicht te houden veroorzaakten het reactieprobleem. Kuch.

Goed. 2 weken verder met 2 kinderen. En de meest gemaakte opmerking… "zwaar hè, met twee".
Maar mensen, ik heb uiteraard 2 wonderkinderen. Lief voor elkander, lief voor hun ouders. Hoewel het ontwaken zo rond 6.15u mijns inziens nog een werkpuntje is hier.

Olivia staat nog immer het liefst van al zwijmelend bij haar broer. "ach mijn lieve kleine broertje". "ach mijn mooie ventje". Verder dartelt ze door het leven zoals alleen een 2 jarige dat kan. Zingend en huppelend.

Julian heeft de groeimodus ontdekt en was afgelopen vrijdag, 4 weken oud, eindelijk een ietsepietsie groter dan Olief bij haar geboorte was. 54cm, 4250 gram. Ons kleine lieve mannetje.
En wat beleef je zoal met zo'n baby. Tsjen. Globaal gezien: slapen-eten-plassen-kakken-hikken. En groeien dus. Aan huilen doet ie niet, dat is voor mietjes… Wel komt er af en toe een soort gegrom uit de zoon. Wat hem fluks de bijnaam "kleine beer" heeft opgeleverd.

En als u mij nu wilt excuseren. Ik tracht namelijk ons zwembad te ontglibberen. (Ontglibbertips zijn overigens meer dan welkom!)

 U vermaakt zich ondertussen vast wel met wat recente fotokes van het gepeupel hier in huis.

IMG_7629
IMG_7733b
IMG_7692b
IMG_7695b

16 thoughts on “en ondertussen probeer ik ons zwembad te ontglibberen

  1. aan huilen doet ‘ie niet? waar bestel je die kinderen, want dan wil ik toch nog ook een meisje erbij denk ik ; )

    geniet lekker verder. en glibber ook maar verder, want tips? welkom!

  2. @Nienuh: het gaat wel met de slen, maar denk wel dat met dit zo’n geweven variant fijner zal zijn. Had deze nog van Olief. Julian heeft gewoon alleen een rompertje aan. Heb hem wel rechtop, dan kan zijn hoofdje eruit. Denk dat zo’n komma-houding nu wel te warm zou zijn.
    @Inge: als je echt plannen hebt wil ik het geheim wel aan je verklappen hoor. En het zwembadje, ik heb net een produkt gevonden wat je in opblaasbadjes kunt gooien zonder chloor. Kost iets van 5 euro voor een pot bij de bouwmarkt hier. Ga er maandag achteraan, als het echt werkt geef ik het zeker door!

  3. Hebben jullie een zwembad? Kewl! 😀 En hele lieve foto’s! 😀 Trouwens; ben je nu pas gepakt op de reclamebalk? 😛 Ik was 2 jaar geleden al daarvoor afgestraft lol.

  4. @Susy: ik heb hem gewoon direct na de geboorte een lolobal, plopgeval én een waterslang gegeven. Is ie nu al 4 weken zoet mee, zonder huilen.

  5. Ja. Ik vermaak me wel hoor. Met de foto’s.
    Maar als je me nu wilt excuseren, het is volle maan, en ik wil baren. Voordat ik nog een halve kilo aankom.

  6. O heerlijk. Van die heerlijke zoon en die helemaal overheerlijke dochter. Alleen jammer dat ik zelf niet meer in het zwembadje pas. Helaas.

  7. Heerlijk, heerlijk gekeuvel over twee kindertjes. Fijn!

    Maar help: geef jij 5 euro uit aan het opknappen van een Hema-badje?! Dat ding gooi je toch over een paar weken weg (of al eerder, want ze gaan toch kapot…)

    @ Nien: ik vind de Tricot Slen wel warm, maar idd, met de rechtop-houding wel te doen. Geen wandelingen buiten nu, maar voor binnen is-ie niet te warm. Gewoon een luier aan en meer niet. En zelf ook niet teveel kleren aan. Maar dat wil toch niet, met dit weer.

  8. Waarom denken mensen toch dat kinderen hebben druk is? Nee joh, ’t is dat je op een gegeven moment weer moet werken en organiseren, dat maakt ’t druk, maar verder…
    En man, man, wat een schatjes zijn die 2 van jou toch!

  9. Meid, koop een nieuw badje. Kost geen drol heb je hebt geen gezeur met ontglibberen en dat soort rare dingen. Geef de economie een zet!

  10. “ontwaken rond 6.15 een werkpuntje”
    Geef ‘m even door als je ‘m hebt. Dat is hier al drie jaar een werkpuntje, namelijk.
    Wat heerlijk dat je zo kunt genieten van je twee kindjes!

Geef een reactie

