6 weken zoon

Juju zwaait kijk hij zwaait!

6 weken wordt ie morgen.

6 weken zoon.

En ik heb het allang door. Een zoon, dat is andere koek. Kijk, ik heb Olief. Een dame pur sang. Ze had vanaf haar geboorte een goed schema, at altijd netjes en boeren en spugen, daar deed ze niet aan.

Julianneman echter, die vertoont al typische kereltrekjes. Zo laat hij zich graag soigneren. En ligt hij het liefst van al op mijn borst.
Tijdens een voeding lijkt hij flink door te drinken, maar pas op, schijn bedriegt. Halverwege de drinksessie zakt meneer weg in een semi-comateuze toestand. Daar blijft hij dan zo enkele minuten lekker in hangen. Om vervolgens luid protesterend verder te willen gaan waar ie gebleven was.

Boeren, daar is ie ijzersterk in. Maar niet direct uiteraard. En gewoon op de rug kloppen volstaat niet. Neen. Daar is een speciale heimlich-greep-achtige manoeuvre voor nodig. En als ie niet boert, dan kun je er de donder op zeggen dat ie een minuut of 10 later begint te grommen. Want dat zit dan dwars hè.

Ook de luierwisseling is een steeds terugkerende verrassingsact. De eerste 2 weken van zijn leven werden we werkelijk elke keer als we de luier uitdeden nat. Want meneer pieste het liefst van al in de vrije lucht. Ja joh, plassen in een luier is voor mietjes. Fresh-air-pipi is het helemaal immers. Binnen 2 weken had hij daarbij een bereik van om en nabij de 1,5 meter. 
Maar dat plasgedrag hebben we inmiddels redelijk onder controle. 

kakagewijs hebben we nu nog wat werk. Want niks leuker dan kakken in een net verschoonde luier. En zo spekt meneer de luierindustrie nog wat. 

6 weken zoon. 6 weken Julianneman.
Mijn kleine knuffelbeer. Mijn grote grommer. Mijn 2e alles. 
 

En als u me nu wilt excuseren. Ik verdiep me namelijk in vakliteratuur.
Zoons

 

15 thoughts on “6 weken zoon

  1. Ja. Da’s andere koek he. Een zoon.
    Moet lachen om heimlichboergreep.
    Moest hier bij Tijleman ook altijd.
    Ja. ’t Was geen makkelijke. Nog steeds niet.

    Maar absoluut ook mijn 2e alles.

  2. En toch… zoontjes zijn heel speciaal. Anders. Dat ook. Maar moeder-zoon band is heel apart, zul je zien.

  3. Klinkt goed. Een echte vent, daar houd ik van.
    En mocht je nog meer vakliteratuur willen lezen. Dit vond ik een goed boek: Jongens, hoe voed je ze op?, ISBN 90 3890 849 0
    In tegenstelling tot de titel doet vermoeden is het geen boek die je vertelt hoe je het moet doen maar geeft veel aandacht aan de ontwikkeling van een jongen. Hoe dat gaat in de hersenen, wat voor invloed testosterron heeft, welke leeftijdsfases er zijn. Ik kan het er nog regelmatig bij pakken.

  4. Hahahaaa leuk blogje en geniet er maar van van je zoon , het is heerlijk vind ik zoons !
    Idd moeder zoon band is heel anders….

  5. Ja,’t is andere koek, een zoon. Maar ook in zoons heb je verschil. Na mijn bedachtzame, bedeesde, gelijkmatige, nette jongetje Jip kwam mijn koppige vrolijke vrije vogel viespeukie Nisse. En daarachter aan dan weer zusje Neeltje, die alles wel bedisselt, een echte engel is zo lief, maar wee je gebeente als je binnen haar comfortzone komt zonder dat je daar de toestemming voor hebt.
    Fantastisch is het, meerdere kindjes te hebben en te zien hoe ze op elkaar kunnen lijken, maar vooral om te zien hoe verschillend ze zijn.

  6. hahaha…zo te horen heb je het al aardig onder de knie! gave foto As, wat lijkt hij op olivia! veru cute! x

  7. @Susy: neem aan dat Tijlie inmiddels wel probleemloos boert?
    @Soes: ik merk het nu al… Julian krijgt op zn 6 weken al meer voor elkaar dan Olief in 2,5 jaar. ’t is die puppy-ogen-jongensblik vrees ik. Zo lief.
    @Mariëlle: Oh bedankt voor de tip, ga er zeker eens naar kijken!
    @Floor: merci!
    @Sanneke: ben ook enorm benieuwd hoe Julian zich nu verder zal ontwikkelen. Uiterlijk precies zn zus, voorlopig ook wel net zo relaí. Maarja, das op 6 weken hè…
    @Car: raar hè, vanaf de geboorte precies Olief en elke dag lijkt het wel meer te worden.

  8. T. piest nog steeds het liefst zonder luier. Met dit weer bij voorkeur in de tuin, tegen m´n hosta´s of tegen de schuifpui. Een heerlijk jong en zo te lezen en te zien is Juju dat ook. Enjoy..

    En 6 weken alweer, man ik moet maar snel een datum plannen want anders kan ik dalijk m´n tweede kind zelf meenemen…

  9. Wat een heerlijk logje. Ik heb ook echt een andere band met zoon dan met dochter. Niet meer of minder, maar gewoon anders. Geniet ervan!

  10. Och ja, een zoon. Andere koek wordt hier gezegd, nou, mijn schoonmoeder noemt het een koekje van eigen deeg (die is dan bedoelt voor vriend hè?). Dus, dat zegt al genoeg 😉

Geef een reactie

