swim baby swim!

In 2007 was ik zwanger. En ik was dus heel erg zwanger. Mensenkinderen, het leek warempel of ik een olifant ging baren. Dit werd onder andere veroorzaakt door een buitensporige hoeveelheid vruchtwater.
Olief bevond zich derhalve 9 maanden in een gigantische subtropisch zwemparadijs. En dat heeft zo z'n gevolgen.

Want het is een onvervalste waterrat. Of, zoals ze het zelf graag verwoordt: "ik ben een dolfijn hè…" En dat is ze. Een dolfijn.

Als baby was ze al zo wild in haar badje dat het water over de rand klotste. Tijdens de watergewenning in het zwembad ging ze lachend koppie onder. Met 9 maanden dartelde ze lustig door het Italiaanse zwemwater en vorig jaar, anderhalf jaar oud, wilde ze graag dingen opduiken. Net zoals ze de grote kinderen zag doen. En goed begeleid door ons lukte dat dan ook nog en kwam ze trots als een pauw met de duikring weer boven.

En nu is ze twee en een half en een beetje. En heeft ze zelf besloten dat ze echt kan zwemmen. Wat volgens mij ook gewoon zo is. We helpen nog maar een klein beetje. Zie hier, onze kleine dolfijn:

Zwemmen 1
Zwemmen 2b
Zwemmen 3b

10 thoughts on “swim baby swim!

  1. toevallig zeg hihi Kleuter zwom ook in een plens vruchtwater van heb ik jou daar en is dus ook een dolfijn slash waterratje =) maar ik dacht ook meteen, skiën, zwemmen, dat wordt een sportkiend!

  2. Wow, dat is gewoon de Olympisch kampioen zwemmen van 2028! Handig, want dan zijn de Spelen in Nederland en Belgie toch? (althans dat hopen ze) Kunnen we haar allemaal komen aanmoedigen… 😉

Geef een reactie

