In Italië is alles beter

In Italië is alles beter.
Latte Machiato. Met schuim dat gewoon echt goed opgeklopt is.

In Italië is alles beter.
Ijsjes, formaat piccolo. En dan krijg je zeg maar een halve liter opgeschept. In 3 smaken.

In Italië is alles beter.
Zon. Zon. En oja. Zon. Ook nog.

In Italië is alles beter.
Pasta. Met gruwelijk veel lekkers erbij. Zoals vers geschaafde truffels.

In Italië is alles beter.
9 maanden zwangerschapsverlof. Betaald. Ik denk aan emigreren.

Oh, la bella Italia.
Ik ben nog in de ontkennende fase. Mijn hart is nog daar. Daar waar de zon pas laat verdween achter de Umbrische heuvels. Daar waar we buiten konden ontbijten, lunchen en dineren zonder nat of koud te worden. Daar waar Olivia meer onder dan boven water te vinden was. Waar Julian weer een paar centimeter groeide en besloot dat doorslapen toch best wel cool is. Tot een uur of 5 dan. Want dan moet je dringend, zeer dringend, 5 slokken drinken. Voor je weer een paar uur verder kan slapen.
Daar waar oude mannetjes je toeterend voorbij scheuren met hun gekke Vespa's met 3 wielen. Daar waar de zonnebloemen hun gele kransen nog naar het licht konden draaien. Daar waar mijn vakantie begon. En mijn zwangerschapsverlof eindigde.

Ik ben nog in de ontkennende fase. Ik ben nog daar.
IMG_9101b IMG_9112b

16 thoughts on “In Italië is alles beter

  1. Pff.
    Wat heb jíj een fijne vakantie gehad zeg.
    Ik heb dat dan weer helemaal niet met camping de Pluimpot.
    Ja. Heel raar.

    Ik wil ook naar Italië.
    Ik ook.

  2. snap niet dat je d’r niet gewoon gebléven bent.
    echt.
    ik werd op mijn verjaardag toegezongen vanuit italië, dat was ook leuk. én het regende daar toen hahaha #verona

  3. Oooowwww. Wij gaan bijna ieder jaar naar Italie. Behalve dit jaar.
    Dit jaar gingen we een weekje naar Plopsa … ook leuk *kuch*.

    Misschien in het najaar nog een weekje weg. Maar dan niet Italie. Volgend jaar weer. Zekerteweten.

  4. Tja. Die ijsjes en latte machiato kan ik aardig zelf maken maar voor de rest… wil ik ook best naar Italie. Wat een mooie vliegfoto van Olivia!

  5. Ik ben ook nog steeds ‘in complete denial’.

    Ik ben gewoon nog in de Marche. Met een giga Latte Machiatto voor m’n snufferd en de kinders in het zwembad.

    Ik zit niet op kantoor achter een computer die niet mee wil werken in een land waar het in augustus zo koud en nat is. Echt. Niet.

  6. @Cisca: zie fb. Zo dom van me. scoesi.
    @Susy: oh nee. Dat is inderdaad heel vreemd. Om niet te zeggen bizar. Echt. Ik zou dolgraag een vakantie in Italië ruilen voor eentje op De Pluimpot. Maar helaas, dat gaat niet.
    @Inge: ik snap het ook niet. Nee. En regen. Nah. Die hebben wij niet gehad hoor. Oké. Dat lieg ik. Maar die ben ik alweer vergeten. Omdat de zon het de volgende dag goed maakte!
    @Anita: DORST. Nah. Paradijs. En daar hebben ze langs de snelweg een topattractie man. Een rode kerel. Die uit een trechter drinkt. Heel groot.
    @Linda: pardon. EEN HELE WEEK PLOPSA? OMG. Jij bent echt een held. Hoe heb je dat volgehouden? Gelukkig vindt Olief kabouter Plop helemaal niks. En houdt ze wel van gelati. En pesto. En Olijven.
    @Sanneke: haha, dat is waar! En die foto is gaaf hè!
    @Natasja: Marche staat ook nog op mijn wishlist! En die XL Lattes, oh men. Voor 1 euro. Zucht.

  7. Mijn gedachten gaan uit naar jou!!
    Wat een fijn land is Italie, he? Hoe bevalt het werken weer? Misschien een idee om vast je volgende vakantie te boeken? 🙂

  8. oh ik ook maar dan met frankrijk , ik zit nog in frankrijk….daar heb je alleen geen cappuccino daar kunnen ze in Fr niks van, koffie zetten kunnen ze ook niet trouwens.

  9. Bella Italia! Wat een zalige foto’s! En ja het is een geweldig land, geweldige auto’s, motoren en inderdaad eten en de koffie, die is nergens lekkerder!
    greetz uit Limburg

  10. @Kwan: het bevalt niet. Behalve dan, dat er gewoon een italiaanse gelateria is geopend in de straat waar ik werk. Het heeft zo moeten zijn denk ik!
    @Floor: oh nee, die kunnen dat inderdaad niet. En van melkopschuimen hebben ze helaas ook nog nooit gehoord. Maar dat compenseren ze dan weer met die akelig lekkere croissants hè.
    @Edje: nee. Precies. Niks gemist dus. Zeg, gaan we snel samen nog eens moederkesdag vieren? Moet Lola dringend weer eens live zien nl. Ik mail je!
    @Erna: oh, die koffie is gewoon zo goed. En dan een latte machiato voor 1 euro. Zucht.

  11. Ik heb dat ook. Niet zozeer met Italie, maar met gewoon alles waar het warmer is dan hier en met Mediterrane (lees: relaxte) lifestyle. Dus.Heb.Ik.Heimwee.

  12. Bij ‘geschaafde truffel’ liep er een straal kwijl van mijn mondhoek naar het toetsenbord. Maar dat terzijde.
    Ja, in Italie is echt alles beter. Ook beter dan in Frankrijk. Ik ga nooit meer naar Frankrijk. Alleen nog maar naar Italie. Want daar zijn ook meer Italianen.

Geef een reactie

