3 maanden Van Zoonegem en 3 dagen kleuterprins

Kun je je kinderen groot kijken?

In dat geval houd ik vanaf nu mijn ogen even dicht als u het niet erg vindt. Want het gaat me allemaal veel te snel.

Allereerst hebben we daar Van Zoonegem. Onze kleine viking. Ook wel bekend als Julian. Mijn kleine Juliannemannetje. Die is me daar dus aan een inhaalrace begonnen. Niks klein meer aan namelijk. Neen. Meer dan 62 cm zoon heb ik hier inmiddels in huis.

En op de indrukwekkende leeftijd van 3 maanden ontdekte hij dat die 'unidentified flying objects' die hij de ganse dag voorbij zag zwabberen eigenlijk gewoon aan zijn romp verbonden waren. Deze zijn overigens bij de meeste mensen ook wel bekend als… tromgeroffel… ARMEN. Jaja.

Vervolgens bekeek meneer eens geconcentreerd zijn ronddraaiende mobiel. Rondje… Rondje… Rondje… Tsjeng. Hoppa. De ridder, klemvast in zn linkerknuist. 3 maanden dus, en van dat kleine hulpeloze babytje is bijzonder weinig over.

3 maanden julianneman

Daarnaast hebben we hier nu dus een heus kleutermeisje. Ook wel bekend als Olivia. Ons prinsesje. Die zelf momenteel liever met prins wordt aangesproken aangezien ze graag een jongen zou zijn.
Goed. Prins Olivia dus. 

Olivia – "ik ben niet stoer, ik ben blij". 
Olivia - "jouw borsten moeten nog groeien papa en dan kun jij Julian ook eten geven".
Olivia – "papa vindt een megamindy-masker heel mooi voor zijn verjaardag mama. Echt!"

Twee jaar en 10 maanden is ze alweer. En op 1 september (op alle scholen in België begint het schooljaar op 1 september, ook als dat géén maandag is) mocht ze naar de grote school. Wat ze de avond ervoor ineens toch wel "een beetje spannend" vond. Woensdagochtend merkten wij daar echter bitter weinig van. Ze stapte de klas in, dook in een hoek en toen ik een kus wilde geven kreeg ik een "ga nu maar weg mama" om mijn oren. Daar sta je dan met je ziel onder je moederarm.

Hip 
Olivia toont u even de laatste modetrend…

En als u me nu wilt excuseren. Ik zie namelijk niks meer. Ik stop met kijken naar mijn viking en mijn prinses. Zodat de tijd even stil kan blijven staan….

Zus en broer

11 thoughts on “3 maanden Van Zoonegem en 3 dagen kleuterprins

  1. Ik zat alleen maar te knikken, ontkennend: Julian kan niet écht al 3 maanden zijn. Maar tis dus zo.. Djiezus… ik heb nu ook maar m’n ogen dicht. Alvast. Voordat ik dalijk een baby van 62 cm. heb..

  2. ik schrok al wel heel hard, kleuter?!! maar in belgië zijn ze dat met 3 dus. is ook zo. gelukkig maar. heb je nog een jaar om te wennen voor ze écht kleuter is ; )
    verder tiep ik niet al teveel, aangezien jij dat toch niet ziet ; )

  3. oooohh jeee!! Die Julian wordt gewoon knapper met de minuut! Zo een cuitie! oh jee, ik hou gewoon ook mijn ogen stijf dicht voor de foto van volgende maand want dan zal hij NOG knapper zijn en dat kan mijn schoonmoeder-in-spe-hart niet meer aan 🙂

Geef een reactie

