badmuts

Badmuts "Zo". Zei mijn osteopaat. "Het begint er eindelijk op te lijken".

Doelend op mijn bekken. Mijn hypermobiele en derhalve al sinds 12 weken zwangerschap instabiele bekken. 

Nu vond ik zelf dat het ook wel ergens op begon te lijken ja. Ik bedoel. Al 3 hele dagen zonder die irritante bekkenband. Ik kan zowaar gewoon weer eens een jurkje aan zonder dat het lijkt alsof ik een undercover agente ben met zo'n holster voor haar pistool rond de bekkenzone. 
Bovendien had ik al regelmatig succesvol de wiebelbillenboogie kunnen dansen met Olivia.
Dus. Duidelijk sprake van grootse vooruitgang.

"Zo". Zei de osteopaat nog eens. "ik denk dat je voorzichtig kunt beginnen met sporten".

MAAK. ME. GEK.
In gedachten zag ik mezelf alweer over de hockeyvelden draven. Op zo'n koude maar heldere avondtraining. 16 blèrende meiden. Even Astrid zijn. Geen mama. Gewoon Astrid. Stick in de hand. Rennen. Zig zaggen langs die irritante potjes. Flick over een andere stick. Cirkel in. Keihard slaan. Kleng. Bal op de bovenrand van de plank.
Dat is voor mij geluk. Echt.

"je mag voorzichtig beginnen met zwemmen"…..

10 thoughts on “badmuts

  1. Irritante potjes?

    En verder: ja.
    Zwemmen.
    Das nie hockey nie.
    Maar het is en begin.
    En voor je het weet heb je die stick weer in je handen.

  2. Met een heel bijzondere badmuts kun je ook best even Astrid zijn, toch?
    En dan kun je voordat je het weet op dat hockeyveld rondrennen. Hoera!
    (Maar wat duurt dat herstel lang zeg… Hopelijk heb je het ergste gehad nu.)

  3. Herstel duurt lang, hé. En dan beginnen met zwemmen… Ik roep bij de bekkenpeut steeds dat ik me een bejaarde voel. Maar met zo’n badmuts is het helemaal erg.

    Uiteindelijk kom je er wel. Echt. Dat roepen ze bij mij ook steeds. Al maanden. En soms begin ik er in te geloven.

  4. Ehm, tja, voor mij is ’t nu hoe lang geleden dat ik Neel op de wereld zette? Bijna 2,5 jaar. Nog steeds niet pijnvrij. Stomme wiebelbekkens ook!

  5. Oeh hoe zuur… En hockey is zo leuk! Hopelijk mag je snel weer, weet hoe het is om geblesseerd langs de kant te moeten staan 😦

Geef een reactie

