the unbearable emptyness of my (holi)days

En zo vloog ik 2 weken geleden dus in zo ongeveer het enige werkende vliegtuig naar ons huisje in de bergen. 4 vluchten naar Geneve. 3 afgelast. De mijne niet. Waarvoor dank. Ik kreeg deze vlucht overigens niet cadeau. Want men besloot dat ik er zo louche uitzag dat een full body check noodzakelijk was. Als in. Kind-uit-de-doek. Body check. Plus extra controle met een of ander duister apparaatje wat met onzichtbare straling alle drugs die ik op mijn lijf geplakt had heeft onderschept. Bummer. Ook tof dat ze Julian meteen even controleerden. Hadden ze die laatste 10 gram ook te pakken.

Dit doorstaan hebbende wurmde ik de kleine man weer in de doek en haaste mij naar de burger king. Een mens wil immers wel iets eten alvorens het luchtruim in te gaan. 

Met slechts enkele minuten vertraging mochten we al boarden. Dat we uiteindelijk 50 minuten te laat aankwamen had iets te maken met het ont-ijzen van het vliegtuig. Echt tof. Dubbelgevouwen in een vliegtuigstoel. Baby verplicht op schoot. Gordels verplicht vast. En dan 40 min stilzitten tijdens het ontijzen van een stilstaand vliegtuig. Jeah.
Maar who cares. Ik zou vertrekken!
Julianneman vond alles maar wat interessant en sliep derhalve de ganse vlucht en autorit.

En nu geniet ik van de eindeloze leegheid van vakantiedagen. Waarin ik een in rap tempo groeiende zoon naar het kinderdagverblijf breng. Waar hij de ENIGE jongen is. Meisjesboom hier. Hij charmeert ze allemaal met zijn goeie moves (hij kruipt!) en adembenemend mooie lach.

Vervolgens breng ik Olief naar school. Waarna ik Julian weer van het kinderdagverblijf haal. Om dan uiteindelijk samen met Julian te wachten op man-en-dochter die van school naar huis komen skiën. Tis wat. Jeetje. Toestand. Drukte. Chaos.

Goed. Foto's. Met speciale aandacht voor het bijzonder fraaie skipak van de zoon. Waarover ik een verontruste mail naar een webwinkel stuurde. Omdat ie maar niet aankwam. En toen vond ik op een gekke plek in huis een doos. Aan mij geadresseerd. "hey, wat doet die doos hier". "Ohja… die had de buurman vorige week aangenomen en doorgegeven". Dus. Ja. Kuch.

PC290056 
PC280048 
IMG_1050log 
IMG_1307b 
IMG_1309b 
IMG_1184b 
IMG_1246b 

15 thoughts on “the unbearable emptyness of my (holi)days

  1. Hey As!

    Naar Geneve gevlogen en niet even naar mij gezwaaid???
    Nadeel van een korte vlucht is dat iedere vertraging in verhouding zo lang is…50 minuten is zo ongeveer de hele reistijd.
    Als ik naar Nederland vlieg word ik er ook al-tijd uitgepikt….crimineel gezicht denk ik 🙂
    Maar gelukkig heb je goeie ski-sneeuw; hier smelt het voor je ogen weg dankzij een al uren durende plensbui 😦

    Veel plezier!

  2. prachtige plaatjes =) en een super skipak! hihi.
    vorig jaar wintersport moest Het Kind er ook aan geloven, controle van top tot teen, welke zieke moeders stoppen drugs ergens op zo’n kind dat ze de behoefte hebben die kienders er steeds uit te pikken? of denken ze dat die kids het leuk vinden of zo? ; )
    maar goed. sneeuw, een huisje in de bergen, papa en dochterlief die naar huis komen skiën, het is wel en klein sprookje hoor =)

  3. Mooie foto’s! Hoe zit dat nu precies, zitten jullie de ene helft van het jaar in Zwitserland en de andere helft in Belgie? Heb je ook al eens een logje geschreven waarin je dat uitlegt?

  4. Wat een heerlijke foto’s! Ja, die vraag van Nienuh, daar wil ik ook weleens weten.
    Nog veel plezier en geniet er van!!

    Wat een stoere foto van J met jou!

  5. Jeeeee wat een mooie kinders heb jij toch.

    Dat gezegd zijnde heb je werkelijk niksteniks te klagen, noch over vluchten, noch over controles, noch over niksteniks want jeeeeee, wat een mooie kinders heb jij toch.

  6. @Juul: jawel man, ik heb me gek gezwaaid. Maar het feit dat we pas rond 22u zijn geland en het dus donker was heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat je het niet zag..
    @Inge: ik blijf het maf vinden, die controles. Oliefs knuffel is ook al een paar keer uitgebreid onderzocht. Blijkbaar zijn er toch te vaak idioten die het op die manier proberen.
    @Nienuh/Door: nee hoor. Wel heel vaak. Ik ben hier al mijn vakanties en vrije dagen, Jiri is er uiteraard veel meer weken. Soms gaat Olief al eerder met hem mee.
    @Ellen: ik vlieg ook wel eens via Lyon. Maar Genève was deze keer voordeliger. Moet eerlijk zeggen dat ik dus nog nooit in Gnève zelf ben geweest. Wel heel vaak op de luchthaven. Erg eigenlijk, haha.
    @Riet: mooie ouders, mooie kinderen,toch? haha. Merci.

  7. Oh die laatste foto…wat een scheetje is het toch!

    En ik ben echt niet jaloers dat jullie lekker in de sneeuw zitten en ik dit jaar -alwéér- niet ga snowboarden. Echt niet.

  8. Die kleine Olivia op de skies, dat vind ik zo stoer! Zie ik mijn kroost echt bij lange na nog niet doen. Dubbele ijzers op de bevroren straat, zo ver zijn wij qua wintersporten. Shame shame shame on me.

  9. Wat gek? We twitteren al heel lang….en ik ben nog nooit op jouw log geweest, waarom? Of wel en ben je enorm van lay-out veranderd? Ik weet het niet, maar ik ben het wel enorm met Susy eens: *smelt* bij die laatste foto!

Geef een reactie

