De verbouwing

"Dag 76.

Ben je nog steeds aan het opruimen? Oh.. De stucadoor komt vanmiddag. Hij heeft het niet netjes gedaan?" (voor een van de vele briljante afleveringen, klik)

Ik keek altijd graag naar de documentaires van Frans Bromet. Over verbouwingen.
Met mislopende planningen, mensen die maandenlang buiten moesten plassen, kokend op het vakantiegaspitje in de babykamer. Dit alles vergezeld van dubieuze aannemers en architecten met veel grootsere plannen dan de bewoners zelf. En uiteraard een zelfklussende vader die enkele klustechnische vaardigheden mist en het toch probeert.

De vrouw liep ondertussen enigzins nerveus door de restanten van de woonkamer. Kinderspeelgoed verplaatsend. Koffie zettend. En stof afnemend. Want dat lag inmiddels overal. Stof.

Ach ja.
De verbouwing.
Ik nam mij dus ook voor nooit-of-te-nimmer te gaan verbouwen. Oh nee.

Verbouwing 

wordt vervolgd…

10 thoughts on “De verbouwing

  1. Hmm, ik zou zweren dat ik hier al op gereageerd had, maar nee dus.

    Hoe zit het met je keuken? Was die niet bijna klaar? Dan kom ik een bakkie doen he!

Geef een reactie

