Dearskirtlove <3

Samen met Olief koos ik de stof voor mijn 2e rokje ooit. Hertenstof, ik was zo blij met haar keus. Dearfabriclove ❤

Aangezien rokje 1 (https://mamamontagne.wordpress.com/2012/11/03/van-de-goede-genen-en-de-naaimachine/) eigenlijk verrassend goed ging besloot ik dat een nog moeilijker rokje ook moest kunnen. Eentje mèt een patroon als basis. Dus kocht ik me een heus rokjesmaakboek (“Allemaal rokjes” van mme ZsaZsa). En verder baseerde ik me vooral op dit log: http://polkadotjes.blogspot.be/2012/10/stappenplan-voor-een-lijn-rokje-met.html.

Tsja.  
Laten we zeggen dat ik er na een vlotte start toch wel vaak op heb gevloekt. En dat de maten van mme Zsazsa voor geen meter kloppen bij mijn 5 jarige. Dus moest ik gaan foefelen. Want het zou veel te smal worden.
Daarop volgde iets met hoogmoed en dat ik dus dacht dat het met een beetje groter knippen wel goed zou komen. En nog meer hoogmoed omdat ik dacht dat er ook wel een voeringstofje inkon. Uiteindelijk klopte er weinig meer van welke maat dan ook. Maar een knoopsgatenelastiek achterin zorgt ervoor dat het nog redelijk past. De voorkant is in ieder geval perfect zoals ik het wilde! Voila. Dearskirtlove ❤

Alleen jammer dat je die plooien zo vaak moet strijken…

Ja… vreselijke fotokwaliteit. Na het overlijden van onze fijne camera deze zomer ben ik afhankelijk van mijn telefoon voor de foto’s…

8 thoughts on “Dearskirtlove <3

    • Jaha. Ik dacht, als San het kan moet ik het ook kunnen. Al 4 jaar lang. Haha. Och, wat was dat toch een geweldig rokje. Zit hier nog altijd in de bewaardoos.

  1. Supercool rokje. Knap hoor, met knoopsgatenelastiek en al. Heb je de naaigekte al te pakken nu? If not: wacht maar!
    Ik vind hertenstof ook zo leuk. Man fronste heel hard toen ik de stof laatst liet zien, maar gelukkig kies ik hier de stoffen!

Geef een reactie

