voilà l’été….voilà l’été…..et la marmotte sors de son terrier….

En dan is het alweer daar, het einde van de winter. De laatste winter met zoveel mooie weken in de bergen. Want vanaf september heeft Olivia leerplicht en zullen toch minstens zij-en-ik het helaas met de schoolvakanties moeten doen.

IMG_3541b

Gewoon lachen naar de fotograaf (http://www.tophoto.com/) tijdens de slalom. En dat gaat dus heel snel.

Ze sloot deze winter af in stijl. Want ze haalde haar 3e ster. En dat is gewoon ongelooflijk knap als je 5 bent. En als de andere kinderen uit je groep gemiddeld 10 zijn. En veel groter. Als ik Olief nu zie skiën zie ik zoveel vrijheid. Ze zoekt haar eigen spoor, springt over bultjes, gaat gedoseerd naast de pistes om ook daar verder te skiën. Af en toe kiest ze voor racen en de 10 tellen voorsprong die ik haar dan geef worden er al teveel… als ze echt doorskiet kan ik haar steeds moeilijker inhalen. (1 keer lukte het al echt niet meer. En ze hoorde me ook niet roepen. Want… “ik was gewoon een leuk liedje aan het zingen tijdens het skiën.” Tsja…)

IMG_1909

Kijk hem shinen. Merci papa van L 🙂

Julian had zijn laatste weken op het kinderdagverblijf hier. In België hadden we al afscheid genomen, ook hier dus de laatste keer. Hij had zo’n heerlijk seizoen, inclusief boosheid als ik hem kwam halen. “want we gaan nog puzzelen/kleien/een spelletje doen/…. enz” Overigens kreeg ik die uitleg dan dus in het Frans. Mooi om te zien, onderweg naar het kinderdagverblijf vertelde hij me honderduit van alles in het Nederlands. Zodra we er binnen kwamen schakelde hij om.
Het beste afscheid was toch wel dat de vader van zijn grote vriend L. hem meenam op de motoneige. Wat een winter. Na de dameuse ook nog eens meerijden op de motoneige. My little boys dream came true.
Hij skiet ook al, een beetje. Door de diepe sneeuw. En over de bultjes. Iets zegt me dat mijn mannetje later een freerider gaat worden…

Ik wilde nog niet gaan, maar toen kreeg ik deze foto. Het was tijd om te gaan. Tijd om weer een mooie winter af te sluiten. De zomer gaat beginnen.

voilà l'été....voilà l'été.....et la marmotte sors de son terrier....

voilà l’été….voilà l’été…..et la marmotte sors de son terrier….

2 thoughts on “voilà l’été….voilà l’été…..et la marmotte sors de son terrier….

  1. Wat zal het anders zijn, jullie winters als Olivia leerplicht heeft. Goed dat jullie van deze winter zo hebben kunnen genieten. En poe hé, knap van die kleine dat ze zo skiet!

Geef een reactie

